FOOD HUNTING : KEMERIAHAN FOOD HUNTERS FEASTIVAL

FOOD HUNTING : KEMERIAHAN FOOD HUNTERS FEASTIVAL



Pada 28 Februari dan 1 Mac lepas telah berlangsungnya Food Hunters Feastival di Encorp Strand Mall, Kota damansara..Kami muncul pada 1 Mac untuk sama menyerbu gerai-gerai makanan yang ada..hahaha..(ok..hambar..-_-") Lebih kurang 57 gerai makanan telah dibuka pada 2 hari tersebut....mari tengok suasana pada hari tersebut...



Jadi, Aim Kami nak rasa makanan yang jarang dan tak pernah kami rasa jadi ini adalah beberapa hasil tangkapan kami..



Juadah Pertama : Cheesy Big Patty
Gerai : Big Patty Kitchen
Facebook : https://www.facebook.com/bigpattykitchenkiosk
Ulasan : Dagingnya homemade buatan sendiri tebal dan berjus. Syiokk!!


Juadah Kedua : Loco Lamb puff
Gerai : Crazpuff
Facebook : https://www.facebook.com/Crzypuff
Instagram : crzypuff 
Ulasan : Besar..puas hati makan..terasa daging bebirinya..yummy!!



Juadah Ketiga : Beef Chili Cheese Nachos
Gerai : Tanjak Crew
Facebook : https://www.facebook.com/pages/Restoran-tanjak
Instagram : tanjak_crew
Ulasan : Selalu saya makan keropok chachos je..hehe..tak pun saya buat sendiri..(nanti foodtasticmy kongsi resepi). Jadi saya teringin rasa buatan org lain pula ternyata ianya sedap menjilat jari..cukup rasa dengan keju yang melimpah ruah..nyummm!!




Juadah Keempat dan Kelima : Cheesy meatball and mash dan chicken chop
Gerai : Big Brother Restaurant
Instagram : Bigbrotherrestaurant
Facebook : https://www.facebook.com/pages/Big-Brother-Restaurant-Kota-Damansara
Ulasan : saya nak syorkan anda mesti rasa chicken chop bersama mash ini..memang nampak biasa pada mulanya..bila saya ngapppp...rasanya..emmmmm..foodtastic!!.bagi saya ,saya suke chicken chop yang di grill berbanding yang di salut dengan serbuk roti..mash nya juga sangat sedap..lembut..very smooth..berkrim..mashed potato yang paling sedap saya makan so far..dan ayamnya pun..x over perap..rasa selaran bbq nya!!..ini FOODTASTIC!! saya akan datang lagi ke big brother restaurant di kota damansara tak lama lagi...


Juadah Keenam : BBQ pulled chicken melt
Gerai : Flaming Melt
Instagram : flamingmelt
Facebook : https://www.facebook.com/FlamingMelt
Ulasan : saya tak jangka rotinya begitu lembut selepas dibakar dan ayam carik bbq yang enak dan lazat bersama-sama keju yang meleleh keluar..ummpphh!! yang penting..BESARRRR!!


Juadah Ketujuh : Killer Ribs
Gerai : Bob Republic Burger Bakar
Instagram : bobrepublicburgerbakar
Facebook : https://www.facebook.com/FlamingMelt
Ulasan : Ini pengalaman pertama saya menikmati daging Rusuk. Kebetulan dah ada ni, tidak salah untuk mencuba. Daging perapannya enak dan daging yang empuk. Mungkin next time boleh try serve skali dengan sos bbq mungkin?



Juadah Kelapan dan kesembilan : Vietnamese Springrolls & Meng Kam
Gerai : Foodie Escape
Instagram : Foodie_escape
Ulasan : Vietnamese springroll ni berasal dari Vietnam. tgk nama pun dah tahu..dalam roll ni ade lobak, udang, soo hoon, daun salad, munkin kuchai atau daun bawang kot. Pengalaman saya semasa bercuti di Vietnam tahun lepas, ade telur dan daun namanya "culantro"..boleh google..tapi untuk yang ini mmg sedap cuma sosnya terlebih pedas.

Di sebelah kana gambar tu bukan sirih tau..itu adalah daun kaduk. Nama makanan ni dipanggil Meng kam, saya mmg teruja bile lihat meng kam ada kat sini sebab dah lama tak makan. Daun kaduk dibalut bersama udang kering, halia,,limau nipis, kacang, kelapa parut, cili padi, bawang dan kuah kacang manis isitimewa..pastu kita ngappp...fuhhh,,sangat menyegarkan..jangan risau,daun kaduk tu xpahit pun..xde rasa apa2..and mesti cuba...nak diet,elok lah makan kedua2 juadah ni..


Juadah Kesepuluh : Pisang cheese
Gerai : The Pisang Cheese
Facebook : https://www.facebook.com/ThePisangCheese
Instagram : thepisangcheese
Ulasan : Ok,secara jujurnya..saya tak pernah lagi rasa pisang cheese. ini pertama kali. jadi saya memilih menu yang asal daripada pilihan-pilihan yang ada...apa yang boleh saya kata rasa cheese dan pisang tu complement each other..memang terbaikkkk..


Juadah Kesebelas : Awakening
Gerai : OMG Kuala Lumpur
Facebook : https://www.facebook.com/pages/OMG-Kuala-Lumpur/1522507287964705?fref=ts
Instagram : omgkualalumpur
Ulasan : Fuhhhhhhhh...jus ni...memang terbaikkk..sangat2 refreshing..dalam jus ni ade kedondong, lemon, serai, dan apple...bile minum jus ni, rasa terangkat!!...dua kali saya pi beli...so..FOODTASTIC!!!..mesti cuba!!


Juadah Keduabelas : Ice Latte Vanilla Coffee
Gerai : Jumping Billy Coffee
Facebook : https://www.facebook.com/jumpingbillycoffee
Instagram : jumpingbillycoffee
Ulasan : Bagi penggemar tegar coffee..coffee ni rasa ala-ala starbucks! sedap!


Ikutkan hati nak rasa kesemuanya..tapi mustahil nk dapat rasa semua..kih3..overall saya berpuas hati dengan semua makanan disini dan tahniah kepada pihak penganjur!!!

P/S : Teringin nak makan Siakap 3 rasa..kat mana yang sedap?any suggestion?

0 comments:

Post a Comment

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home